KROM Frukost

Inspirerande möten OCH frukost? såld

Snacka om effekt!

– med Sveriges Annonsörer

Frågan om marknadsföringens allt sämre effekt, och vad vi marknadsförare kan – och bör – göra åt det blir allt viktigare. Kanske framför allt nu när många sitter med sin marknadsplan och marknadsbudget för 2021. Hur kan du visa nyttan av dina marknadsföringsinsatser för ledning och styrelse?

Sveriges Annonsörer har satt frågan om marknadsföringens effekt som sin viktigaste fråga för de kommande åren. Kärnan i denna satsning handlar om att utveckla tre viktiga områden:

– Begrepp. Vi måste bli bättre på att förklara vad marknadsföringseffekter innebär, hur vi kan visa på nyttan av dessa och koppla dessa till företagets affärsmål
– Back to basics. Det är lätt att lockas av teknikens möjligheter, men först måste vi förstå – och kunna förklara – vad som driver företagets affär och hur marknadsföringen bidrar till detta.
– Balans. Det handlar inte om att enbart satsa digitalt, eller att bara satsa på varumärkesbyggande, utan marknadsföring handlar om att hela tiden hitta rätt balans mellan olika prioriteringar – vilket både blir allt svårare och tyvärr saknas på många ställen idag.

På frukostmötet får du ta del av en mängd praktiska råd och verktyg för att vi marknadsförare ska kunna “snacka om effekt” – och värdet av marknadsföring – på riktigt med såväl ledningsgruppen som dina kollegor på marknadsavdelningen eller dina samarbetspartners.

Fakta

Datum: fredag 9 oktober
Tid: Föreläsning 08-00-09.00
Plats: Enbart digitalt – länk kommer efter anmälan.

Anmälan är bindande eftersom vi beställer frukost. Avbokning görs till info@krom.nu senast 24 timmar innan lunchen. Om du uteblir utan avanmälan tar vi ut en avgift på 250 kr. Observera att medlemskap är personligt och biljett för frukost kan därför inte överlåtas till någon annan.