KROM Frukost

Inspirerande möten OCH frukost? Såld!

Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationen

Nära en fjärdedel av Sverige befolkning är födda på 00-talet. De är våra barn, elever, kunder och anställda, och de är den första generationen som är uppfödd på nätet. Hur lever de sina liv, vad värderar och ogillar de, och hur och varför skiljer de sig från tidigare generationer? I den här föreläsningen får du lära känna den sociala generationen!

Vad händer på TikTok och Snapchat? Är för mycket skärmtid farligt? Varför är influencers så populära? Och var det verkligen bättre förr? Föreläsningen ger dig en inblick i hur unga lever sina liv på nätet – med hjälp av Johannes egna erfarenheter i kombination med aktuell forskning, färsk statistik och konkreta tips.

Johannes Gustavsson (född 1997) har lång erfarenhet av att arbeta med unga på nätet. Inte minst som en av personerna bakom sociala medier-tidningen Oh My Vlog och den rikstäckande influencer-turnén Tubecon med närmare 25 000 besökare. Han har också skrivit boken Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationen. Idag är han en flitigt anlitad föreläsare på ämnet unga på nätet. Han undervisar också på Sälj & Marknadshögskolan och driver agenturen Infly som representerar några av landets största TikTok-personligheter.

Fakta

Datum: Fredag 1 oktober
Tid: Föreläsning 08-00-09.00
Plats: Digitalt – länk kommer efter anmälan.

Avbokning görs till info@krom.nu senast 24 timmar innan frukosten. Om du uteblir utan avanmälan tar vi ut en avgift på 250 kr. Observera att medlemskap är personligt och biljett för frukost kan därför inte överlåtas till någon annan.