KROM-frukost

Fokus på marknadsföring och kommunikation
3 juni 2022 – Marknadsföring med helhetstänk

3 juni 2022 – Marknadsföring med helhetstänk

Skapa en mer effektiv, lönsam och slagkraftig marknadsföring med HELHET.​ Idag vet de flesta marknadsförare att vi behöver bygga vår marknadsföringsstrategi utifrån tydliga mål, väl identifierade målgrupper, ett tydligt varumärkeslöfte, lämpliga huvudbudskap, lämplig...

6 maj 2022 – Trender inom marknadsföring

6 maj 2022 – Trender inom marknadsföring

Trender inom marknadsföring Är du sugen på att veta mer om kommande trender inom marknadsföring? Då har du kommit rätt! Alfred Appelros är 27 år och VD samt grundare av en av Sveriges snabbast växande reklambyråer; Getsocial. Företaget öppnade kontor i Växjö under...

18 mars 2022 – Årets marknadsförare – Finalisterna

18 mars 2022 – Årets marknadsförare – Finalisterna

Årets marknadsförare - Finalisterna Anmäl dig till detta spännande frukostmöte för att höra mer om hur finalisterna till "Årets marknadsförare" tänker och arbetar med sin marknadsföring. Delta och låt dig inspireras.Fakta Datum: Fredagen den 18 marsTid: Mingel &...

18 februari 2022 – Frukost- och årsmöte med Fortnox

18 februari 2022 – Frukost- och årsmöte med Fortnox

Dags för kombinerat frukost- och årsmöte! Denna frukost blir annorlunda då det är dags för både årsmöte och ett ordinarie frukostmöte. Det är Fortnox som kommer att hålla i föreläsningen. Läs om den här nedan.   Så gick Fortnox från sämst i klassen till näst bäst!  ...

3 december 2021 – Hur du skapar ett utmanarvarumärke

3 december 2021 – Hur du skapar ett utmanarvarumärke

Challengers - hur du skapar ett utmanarvarumärke och varför 2020-talet tillhör utmanarna Varje årtionde har sitt fokus när det kommer till positionering, där 2010-talet har dominerats av de syftesdrivna varumärkena. Ökad polarisering, snabbare teknologiska skiften och...

12 november 2021 – Det digitala medielandskapet

12 november 2021 – Det digitala medielandskapet

Det digitala medielandskapet och hur man håller rätt kurs i sin marknadsföring för att inte gå vilse Martin Johansson är digital mediespecialist på Mediehuset SMP och han kommer att berätta om det förändrade digitala medielandskapet och hur detta skapar nya...

1 oktober 2021 – Unga på nätet

1 oktober 2021 – Unga på nätet

Uppfödd på nätet - Lär känna den sociala generationen Nära en fjärdedel av Sverige befolkning är födda på 00-talet. De är våra barn, elever, kunder och anställda, och de är den första generationen som är uppfödd på nätet. Hur lever de sina liv, vad värderar och...

10 september 2021 – Hållbarhetskommunikation

10 september 2021 – Hållbarhetskommunikation

Hållbarhetskommunikation Idag finns en utbredd förväntan på att företag bedriver ett medvetet hållbarhetsarbete. Men för att detta arbete ska stärka förtroendet för företaget och göra det attraktivt som affärspartner, leverantör eller arbetsgivare krävs en tydlig,...